سرباز پرنده مجهز به مسلسل اتوماتیک، عکس

به گزارش دنیای راه راه، ایسنا نوشت: یک خلبان جت پک به آزمایش یک سیستم تسلیحاتی تعبیه شده روی شانه می پردازد که به وسیله شرکت گرویتی(Gravity) طراحی شده است.

سرباز پرنده مجهز به مسلسل اتوماتیک، عکس

ریچارد براونینگ(Richard Browning) بنیان گذار شرکت گرویتی در یک ویدیو، آزمایش یک سیستم تسلیحاتی سرشانه ای برای جت پک را نشان داده است.

این ویدیو خلبانی را نشان می دهد که احتمالاً خود براونینگ است و چند متر از زمین به هوا بلند می گردد و چندین گلوله از یک مسلسل اتوماتیک به داخل آب شلیک می نماید، آن هم در حالی که اسلحه، حرکات سر وی را با کمی تاخیر دنبال می نماید.

شرکت گرویتی در پی کار با شرکای نظامی است. این شرکت در سال 2021 نیز تصاویری از آزمایش های سوار شدن به کشتی با جت پک در ناو تفنگداران دریایی سلطنتی بریتانیا منتشر کرد که در آن یک خلبان با جت پک از یک قایق بادی بلند شد، سپس با سرعت قابل توجهی بر عرشه کشتی فرود آمد.

لباس های مخصوصی که انسان را در هوا معلق می نمایند و به پرواز درمی آورند با نام جت پک(jetpack)، لباس جتی، تخته جتی و غیره ساخته می شوند و طیف نوی از وسایل پروازی هستند.

بسیاری از افراد دوست دارند با آنها پرواز نمایند، اما تعداد بسیار کمی پول کافی برای خرید یکی از آنها را دارند و البته بسیاری نمی توانند به این جت پک ها اعتماد نمایند. بنابراین آنها تا به امروز کم و بیش در پروازهای نمایشی گیر نموده اند و احساس نمی گردد که بتوانیم آنها را به زودی در خیابان و گوشه و کنار ببینیم.

اما پیشگامان این حوزه ساعت های بی شماری را صرف توسعه و اصلاح جت پک ها نموده اند و به شدت مشتاق بازگشت سرمایه خود هستند. از طرفی سازمان ها و نیروهای نظامی در سراسر دنیا بودجه های زیادی دارند و در پی طیف گسترده ای از توانایی های مأموریتی هستند که استفاده از فناوری های نوین آن را برای آنها امکان پذیر می نماید.

  • پشت پرده عایدی ماهانه 500 میلیون تومانی یک دختر غیرعادی/ عکس

حالا شرکت گرویتی قدم فراتر گذاشته و به منظور جلب نظر نهادهای نظامی، جت پک خود را به اسلحه مجهز نموده است.

از آنجایی که جت پک برای پرواز همواره به هر دو دست خلبان احتیاج دارد، گرویتی مجبور شده است اسلحه را روی شانه تعبیه کند و برای نشانه گیری نیز از سر خلبان استفاده کند.

یک فعال در یوتیوب به نام جیمز بروتون در سال 2019 یک نمونه اولیه مبتکرانه برای چنین سیستمی ساخت و برجک نشانه گیری خود را برای یک اسلحه ساخت که می توانست موقعیت سر خلبان را به وسیله یک واحد مقدار گیری اینرسی(IMU) ردیابی کند.

در نهایت، بروتون و تیم شرکت گرویتی به این نتیجه رسیدند که سیستم های خود را با هم ادغام نمایند که به خلبان فرصت می دهد با سر خود نشانه گیری کند و سپس با فشردن ماشه با انگشت دست، اسلحه ها شلیک نمایند.

براونینگ در آزمایش های اولیه از این سیستم چندان راضی به نظر نمی رسید، چرا که اسلحه بزرگ و سنگین و غیر کاربردی بود. اکنون این سیستم نو بسیار فشرده تر و سبک تر به نظر می رسد.

این سیستم نو بسیار با دقت و کاربردی طراحی شده است، اگرچه هنوز مشکلاتی وجود دارد. از ویدیو این گونه به نظر می رسد که خلبان در حال کوشش برای کنترل تمایل اسلحه به انحراف به سمت راست هنگام شلیک است. بنابراین برای حل این مشکل به نظر به یک تفنگ دیگر احتیاج است که به طور همزمان روی شانه دیگر شلیک کند.

بعلاوه خلبان به مهارت فوق العاده ای احتیاج دارد تا بتواند با دقت در موقعیت های متحرک نشانه گیری کند.

ضمن این که هنوز فکری برای تعویض خشاب اسلحه نشده است، اگرچه تصور این است که در نهایت این سیستم به گونه ای طراحی گردد که تغذیه مداوم داشته باشد.

مشکل عملیاتی دیگر این سیستم، صدای دیوانه نماینده آن است. بنابراین هر دشمنی که در اطراف خلبان وجود داشته باشد، به راحتی می تواند وی را در هوا هدف قرار دهد که مخزن سوخت در پشت خلبان، آن را بسیار خطرناک می نماید. شاید بتوان این مشکل را با پوشش زرهی حل کرد، اما در آن صورت خلبان سنگین تر می گردد و کارایی سیستم کاهش می یابد. با این حال، ما مشتاقانه منتظریم تا ببینیم این دستگاه دیوانه وار به کجا می رسد.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 آذر 1402 بروزرسانی: 4 آذر 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2024

به "سرباز پرنده مجهز به مسلسل اتوماتیک، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرباز پرنده مجهز به مسلسل اتوماتیک، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید