دوربین حرفه ای سونی A9 III با قیمت 6000 دلار معرفی گردید

به گزارش دنیای راه راه، روز گذشته سونی از جدیدترین دوربین حرفه ای خود به نام سونی A9 III رونمایی کرد. این دوربین اولین مدل فول فریم با گلوبال شاتر محسوب می گردد که این مشخصه اهمیت بسیار زیادی برای بعضی از عکاسان حرفه ای دارد. سیستم گلوبال شاتر به زبان ساده به سنسور اجازه می دهد تمام پیکسل ها را به طور همزمان در معرض نور قرار دهد تا در عکس ها و ویدیو ها شاهد هیچ اعوجاجی نباشیم.

دوربین حرفه ای سونی A9 III با قیمت 6000 دلار معرفی گردید

این دوربین می تواند عکس های 14 بیتی RAW را با سیستم فوکوس اتوماتیک آنی و با سرعت 120 فریم در ثانیه ثبت کند. بعلاوه هوش مصنوعی داخلی دوربین هم قادر است سوژه های مختلفی را با دقت بسیار بالایی شناسایی کند. سونی می گوید با قرار دادن عملکرد 120 فریم در ثانیه و عملکرد تشخیص سوژه بسیار دقیق، با این دوربین می تواند لحظات و صحنه هایی که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند، شکار کرد.

حداکثر سرعت شاتر این دوربین، 1/80٬000 است که البته در صورت بهره گیری از قابلیت ثبت عکس های متوالی، سرعت شاتر به 1/16٬000 کاهش پیدا می نماید. بعلاوه یکی از قابلیت های مجذوب کننده دوربین سونی A9 III این است که 120 فریم را حتی قبل از فشرده شدن دکمه شاتر ثبت کند که این یعنی احتمال از دست دادن سوژه های مجذوب کننده بسیار کاهش پیدا می نماید.

این دوربین می تواند ویدیو های 4K 120p را بدون کراپ ضبط کند که این هم مزیت بسیار مهمی به شمار میرود. به غیر از این موارد، این دوربین امکانات بسیار مجذوب کننده تری هم ارائه می دهد که مثلا می توانیم به ایزو حداکثر 51200 اشاره کنیم. اما در نهایت استفاده از سیستم گلوبال شاتر، نگرانی هایی در خصوص عملکرد این دوربین در محیط های کم نور ایجاد نموده که این موضوع باید مورد آنالیز دقیق قرار بگیرد. بر اساس اعلام سونی، این دوربین فوق العاده در فصل بهار با قیمت 6000 دلار به دست کاربران می رسد. لازم به ذکر است این فقط قیمت بدنه محسوب می گردد و برای خرید لنز باید به طور جداگانه هزینه کنید.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آبان 1402 بروزرسانی: 17 آبان 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2022

به "دوربین حرفه ای سونی A9 III با قیمت 6000 دلار معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین حرفه ای سونی A9 III با قیمت 6000 دلار معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید