اسپایدرمن 2 چگونه از قدرت پلی استیشن 5 بهره می برد؟

به گزارش دنیای راه راه، استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) با دو ابرقهرمان قابل بازی با توانایی های تازه، طیف متنوعی از تبهکاران و شهری که تقریبا دو برابر شده است، قدرت پلی استیشن 5 را در دنباله اسپایدرمن به رخ می کشد. حال در اینجا به این موضوع خواهیم پرداخت که اسپایدرمن 2 چگونه از قدرت سخت افزار بازی تازه سونی استفاده می نماید.

اسپایدرمن 2 چگونه از قدرت پلی استیشن 5 بهره می برد؟

بازخوردهای لمسی و ماشه های تطبیقی

تیم توری (Tim Turi) به عنوان مدیر محتوا و ارتباطات سونی اخیرا چند ساعتی اسپایدرمن 2 را تجربه نموده و از تجربه خود گفته است. این پیش نمایش با پیتر در لباس سیمبیوتی نوش شروع می گردد که در میان کلیسا با کریون روبرو می گردد. زنگ عظیمی به صدا در می آید که امواج تأثیرگذار و طنین اندازی را به وسیله بازخورد لمسی کنترلر به بازیکن منتقل می نماید. در بخشی دیگر پیتر باید به هری آزبورن یاری می نماید تا پرتوهای نوعی ذرات را تنظیم کند و به نظر می رسد که ماشه های تطبیقی دوال سنس در این بخش احساسی فوق العاده را به بازیکن منتقل می نمایند.

پروازی سریع تر از همواره با حافظه SSD

بال هایی که به لباس مردان عنکبوتی بازی اضافه شده به بازیکنان گزینه نوی برای پرواز در شهر نیویورک می دهد. قدرت پلی استیشن به نیویورک اجازه داده تا سریع تر از نسخه قبلی بارگذاری گردد. این به نوبه خود به حرکت سریع تر در شهر، از جمله تقویت مسیرهای تونل های بادی منجر می گردد. در این میان تار انداختن در سطح شهر نیز روان تر و سریع تر و مانند همواره رضایت بخش است. در نهایت ترکیب سیستم تار سنتی با گلایدینگ نو بازی، یک راه مجذوب کننده برای عبور از منطقه ها مختلف شهر ایجاد نموده است.

انیمیشن های پرجزئیات

انیمیشن های صورت شخصیت ها با جزئیات بهبود یافته سطح نوی از جلوه های بصری را به نمایش می گذارند. برای مثال، مکالمه صمیمانه بین مایلز و ریو، نگرانی و عشقی که مادرش نسبت به او دارد را به نمایش می گذارد. سطح بالایی از جزئیات چشمی، مانند مویرگ های قابل مشاهده، پلک ها، حرکات دقیق چشم و نورپردازی ظریف، تاثیرگذاری صحنه های احساسی را بیشتر می نمایند.

جابه جایی سریع بین پیتر و مایلز

بازیکنان در اسپایدرمن 2، دو مرد عنکبوتی را در دسترس خود دارند و جابجایی بین آن ها تقریبا آنی است. بازی هنگام جابه جایی بین دو قهرمان، بسیار بالاتر از نمای پرنده از شهر نیویورک بزرگ نمایی نموده، سپس روی مرد عنکبوتی تازه انتخاب شده در جای دیگر شهر زوم می نماید. این یک نمایش مجذوب کننده از قدرت حافظه پرسرعت و SSD پلی استیشن 5 است.

حرکاتی طبیعی تر

اینسامنیاک گیمز در حال ارتقای واقع گرایی مدل های سه بعدی شخصیت های خود با ماهیچه های بهتر شبیه سازی شده است. این بهبودهای ظریف باعث می گردد که حرکت کاراکترها در چشم طبیعی تر به نظر برسد و مشابه پیشرفت هایی که در انیمیشن های صورت صورت گرفته است. برای مثال، می توانید در تصویر بالا ببینید که عضلات بازو در زیر لباس های تنگ ابرقهرمانان برآمده یا کشیده می شوند یا ماهیچه های فک مارمولک که هنگام فریاد زدن به طرز مناسبی تکان می خورند.

نقشه ای دو برابر بزرگتر

فضای در دسترس مرد عنکبوتی فراتر از منهتن است و در این نسخه منطقه ها بروکلین و کوئینز را نیز شامل می گردد. در بازی های قبلی اسپایدرمن، این منطقه ها قابل دسترسی نبودند و صرفا از دور نمایان بودند. میزان نقشه دو برابری در این دنباله تا حدی به علت سخت افزار قدرتمند پلی استیشن 5 و بعلاوه توانایی بازی برای رندر کردن کلان شهری پراکنده در فاصله ای بیشتر امکان پذیر است.

فناوری ری تریسینگ

هر دو حالت Performance و Fidelity بازی از ری تریسینگ یا همان فناوری ردیابی پرتور بهره می برند و این به لطف عرضه بازی تنها به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 است. این فناوری بلافاصله هنگام تاب خوردن یا سر خوردن روی آب آشکار می گردد. ازطرفی عبور از رودخانه شرقی با غروب خورشید که درخششی گرم روی آب می اندازد، لذت خاص خود را دارد.

نیویورک زنده

نیویورک در این نسخه سرزنده تر از همواره است. عابران پیاده با طیف متنوع تری از تیپ ها نشان داده می شوند و آن ها با وسایل نقلیه ای در خیابان ها رانندگی می نمایند که حرکات ظریف و واقعی تری دارند. در نسخه های قبلی بازیکنان می توانستند به پنجره های ساختمان ها نگاه نمایند تا نگاهی اجمالی به فضای داخلی آن ها داشته باشند اما Marvels Spider-Man 2 جزئیات را با ساکنان واقعی افزایش می دهد. این جزئیات کوچک به ساخت پس زمینه شهری غنی یاری می نماید تا احساس زنده بودن کند.

صدای سه بعدی

تیم صوتی اینسامنیاک گیمز صدای سه بعدی را در بازی با توجه چشمگیر به جزئیات پیاده سازی می نماید. به عنوان مثال در طی سکانسی که پیتر با لباس سیمبیوتی با کریون در یک کلیسا روبرو می گردد، زنگ عظیمی به صدا در می آید که پیاده سازی آن فوق العاده است. در یکی دیگر از صحنه های بازی، بازیکن در حال خزیدن در پی لیزارد به وسیله فاضلاب نیویورک است. در این سکانس کلاستروفوبیک با طیفی 360 درجه از صداهای مختلف از جمله لوله های قدیمی، سنگ های در حال فرو ریختن و حرکات خود مارمولک، کیفیت صدای بازی را به خوبی می توان درک کرد.

بازی اسپایدرمن 2 در 20 اکتبر (28 مهر) امسال به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.

منبع: PlayStation.Blog

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: donyayerahrah.ir شناسه مطلب: 2018

به "اسپایدرمن 2 چگونه از قدرت پلی استیشن 5 بهره می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپایدرمن 2 چگونه از قدرت پلی استیشن 5 بهره می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید